Maxíci - Maxiprskolety 2011

Maxiprskolety 2011

KOPR 9.8.2011

Koukám, že na hlavní se nám to nějak nehýbe, tak si dáme na léto malou inspiraci a zrekapitulujem si novinky ze světa maxíků. BMW, Kymco a Honda vyseděly nová kuřata a ostatní aspoň modernizovali.

Hned ze začátku jedna smutnější zpráva: Klasická italská značka MALAGUTI, vyrábějící jednostopé stroje od třicátých let minulého století, je již minulostí. Odbytová krize stojí za likvidací firmy, o kterou už nebyl mezi investory zájem. Připomeňme si tedy, aspoň obrázky, jejich poslední výtvor mezi maxíky – exoticky designovaný typ Spidermax 500. Zajímavý vzhled, klasická italská pětistovka pod plasty, podsedlový prostor  na dva kyblíky – to vše byly zbraně Spidermaxu v boji o zákazníka. Bohužel, dle dostupných testů nebyla kvalita použitých materiálů a zpracování zrovna na úrovni konkurence...

Další ital – Gilera Nexus 500 je stále stejný, zato cena byla upravena směrem dolů: Tento sporťák mezi maxíky se dá pořídit již od necelých 150 000,- korun.

Rovněž nejsilnější a nejrychlejší vyráběný skůtr na světě – Gilera GP 800 šel s cenou dolů a dá se  pořídit od necelých 240 000,-. Bohužel stále bez ABS L

Zde se sluší připomenout  i jakýsi mix mezi skůtrem a motorkou – italskou Aprilii Mana 850 a Mana 850 GT. Jde v podstatě o techniku Gilery GP800 zabudovanou do rámu motocyklu. Jezdec si pak může vybrat, zda chce jet s automatickou prevodovkou, nebo řadit manualně, nebo řadit nohou. Zajímavě vyřešili italové zavazadlový prostor – je místo nádrže a vejde se do něj  velká přilba. Verze GT je upravena pro zdolávání dlouhých vzdáleností. Má k dispozici ABS, kufry, malou kapotáž a pár dalších doplňků, které na cestách přijdou vhod. Kdo opovrhuje skůtrem, ale z nějakého důvodu nechce, nebo nemůže, řadit – pro toho je Aprilia Mana 850 tou pravou volbou.

Yamaha usoudila, ze model T-Max 500 je tak dobrý,  že nepotřebuje žádná vylepšení,  a tak spíše pro oživení uvedli limitovanou edici TechMax.  Ta obsahuje jen pár designových změn a hliníkovou plaketku. Každopádně brzdy, co původně sloužily na R6, točivý dvouválec  a unikátní hliníkový rám jistě zaujmou nejednoho kupce i dnes – po deseti letech od zahájení  výroby (!).

U Suzuki  Burgman 650 se nic neděje v podstatě už od uvedení  verze Executive. Modelový rok 2010 mu dodal pouze nepodstatné změny:  Sedm rychlostí  v manuálním režimu místo původních šesti  (mimochodem – kdo z majitelů B650 využívá manuální mód?),  jiný displej palubní desky a hlavně sériově vyhřívaná řídítka i sedlo. Po silnějším motoru ani vidu, ani slechu...

Honda zaspala snad ještě více než ostatní – proklamovaná modernizace SilverWingu se projevila pouze jako lehký facelift a testy mi vyzněly spíše rozpačitě. Kromě toho  Honda uvedla koncept New Mid, který se snažil namíchat design nové VFR 1200 na skůtr.  Chromovaná zrcátka na řídítkách ho ale dokázala spolehlivě zakopat.  Abych Hondě  nekřivdil – moc povedený je cruiser DN-01, jen si ale nemohu vzpomenout, kdy jsem ho naposledy viděl na silnici... 

Teď ale pojďme na ty novinky:

BMW rozjíždí skůtr ofenzívu na všech možných frontách – elektroskůtr, městský skůtr a nakonec  i touring skůtr. Je fakt, že kromě pár špionážních fotek a vystaveného Conceptu C je vše zatím jen ve fázi domněnek, ale přesto se právě na novinky od BMW hodně těším – někdo konečně musí nastavit laťku tak vysoko, jak to jen jde :-)

Modré pneumatiky a palubní displej se asi do sériové výroby nedostanou, ale ostatní BMW vymoženosti (xenony, ESA, ABS, vyhřívání všeho možného, rádio, počítač  a další)  by mohly.

Kymco potichu uvedlo na trh model MyRoad 700i, o kterém jsem si myslel, že už ho dávno odpískali. Má sice hodně zajímavých vymožeností jako třeba bezklíčové startování, elektronické nastavení tlumičů, LED osvětlení, nebo vyklápění stupaček od řidiče, ale zato mu chybí prvky výbavy, které jsou třeba pro nižší řadu Xciting samozřejmostí (nastavitelná opěrka řidiče, nastavitelné plexi...), což je smutné.  Navíc motor - přes objem 700 ccm - nedává tomuto taiwanskému prskoletu nijak závratnou dynamiku. A ke všemu ta zrcátka na řídítkách... :-(A jen tak mimochodem – cena na Taiwanu je 368 000 NTD, což odpovídá asi 215 000 korun.

Pro inspiraci ještě pár odkazů:

Test Malaguti Spidermax 500:                                                                                                    http://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/malaguti/malaguti-spidermax-500-12649.html

Test Honda SW-T600:                                                                                                              http://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/honda/honda-sw-t600-18868.html

Test Aprilia Mana 850 GT ABS:                                                                                         http://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/aprilia/aprilia-mana-850-gt-abs-15627.html 

Test Yamaha T-Max 500:                                                                                               http://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/yamaha/yamaha-tmax-500-12451.html

Něco o BMW skůtrech:                                                                                                      http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/bmw/spy-photo-maxiskutr-bmw-18697.html  http://www.motorcycle-usa.com/789/10461/Motorcycle-Article/BMW-E-Scooter-Prototype-First-Look.aspx  http://www.youtube.com/watch?v=1-6S0z_lwfY

Kymco Myroad 700i:                                                          http://www.kymco.com/product/overview.asp?MotorCTID=24C6D819-8905-49F1-9D13-F106787D55CD http://www.kymco.com/event/2011_myroad700i/                                          http://www.youtube.com/watch?v=JLClnNeb4_c

 

Tak co – už víte, na jakém stroji vyrazíte příští sezónu?

 


Přihlášení
Fotogalerie & video
Srazy Maxíků
Počasí
Inzerce
Spřátelené weby

Copyright Maxíci.cz 2010

Taxi Brno